بحران اقتصادی باعث راه‌اندازی مجدد تنورها شد

بسیاری از خانواده‌ها در جولَمِرگ با توجه به افزایش هزینه‌های زندگی، شروع به پخت نان در تنور کردند تا نیازهای نان خود را تامین کنند.

با توجه به افزایش قیمت آرد و نان به دلیل بحران اقتصادی، شهروندان در حال پخت نان تنوری هستند. امینه تَکچه اهل جولمرگ گفت که بخاطر افزایش قیمت نان به پختن نان در تنور روی آورده‌اند.

با توجه به افزایش قیمت جدید محصولات غذایی در نتیجه تورم بالا، شهروندان اقدامات احتیاطی را انجام دادند. مردم شهر به دلیل بحران اقتصادی شروع به پخت نان در تنور کردند. در سال ۲۰۲۳، هر قرص نان باگتی در جولمرگ به قیمت ۷ لیره، نان تافتون نیز به قیمت ۱۰ لیره و کیسه‌های ۵۰ کیلوگرمی آرد به قیمت ۶۵۰ لیره به فروش می‌رسید. گفته می‌شود در روزهای آینده با افزایش محصولات غذایی قیمت آرد و نان بیش از پیش افزایش می‌یابد.

امینه تکچه که در مرکز شهر جولمرگ زندگی می‌کند، به دلیل گرانی نان، پخت نان را در تنوری که در خانه‌اش برپا کرده بود، آغاز کرد. آنها با کمک همسایه‌ها و اقوام نان مورد نیاز خود را در خانه خود می‌پزند. تکچه با بیان اینکه مادربزرگ و مادرش نیز در تنور نان می‌پختند، گفت: «از زمانی که در مرکز شهر زندگی می‌کردیم، زیاد نان تنور نمی‌پختیم. با بحران اقتصادی به پختن نان در تنور روی آوردیم که این را از بزرگانمان آموخته‌ایم. خرید نان گرانتر است، اما پخت نان در تنور ارزانتر است.»